Служба 112
Уявіть собі жах ситуації, коли тобі зле, потрапив у небезпеку чи почалася пожежа, а ти не можеш звернутися в екстрену службу, бо маєш порушення мовлення й не певен, що тебе почують.
На щастя, тепер в Україні люди з порушеннями слуху чи мовлення можуть звернутися на єдину лінію екстреної допомоги 112, надіславши СМС-повідомлення. Після цього вони отримують посилання для відеозв’язку з операторами, які володіють жестовою мовою.
За час роботи Служби 112 (а її почали впроваджувати в липні минулого року) на робоче місце перекладача жестової мови надійшло понад 17 тисяч звернень. І хоча більшість із них насправді не були екстреними, сам факт можливості опрацювати такі заявки надзвичайно багато важить у контексті суспільної безбар’єрності.
Загалом до Служби 112 надійшло вже понад 2,5 мільйона викликів, зокрема й від іноземців. Оператори в Києві та Львові володіють англійською, польською, чеською та румунською мовами.
«Єдине вікно» дає змогу пришвидшити порятунок, адже можна викликати кілька екстрених служб одночасно. А це найголовніше для держави – життя та здоров’я її людей.